Lekcija 5. Lične zamenice

U italijanskom jeziku, postoji nekoliko vrsta zamenica:
  • lične zamenice (i pronomi personali)
  • prisvojne zamenice (i pronomi possessivi)
  • pokazne zamenice (i pronomi demonstrativi)
  • neodređene zamenice (i pronomi indefiniti)
  • relativne zamenice (i pronomi relativi)
  • upitne zamenice (i pronomi ineterrogativi).

Lične zamenice u funkciji subjekta glase:



Napomena: 

  • U trećem licu jednine, egli se upotrebljava samo za osobe muškog roda, a esso samo za predmete i životinje  muškog roda. Ella je zastareo oblik zamenice, izlazi iz upotrebe, a u upotrebi se još može naći samo za osobe ženskog roda; essa se odnosi i na osobe ženskog roda i na predmete i životinje ženskog roda. 
  • U govornom jeziku danas se za ljudska bića najviše upotrebljavaju oblici: lui, lei, loro.
  • Kada se persira jednoj osobi, koristi se treće lice jednine, a zamenice je Lei. U množini se persira sa Voi ili Loro, s tim što je Loro gramatički ispravnije.

Lei come si ciama ? Kako se Vi zovete? (persiranje jednoj osobi)
(Io) Mi chiamo Marco. Zovem se Marko.

Lei come si ciama ? Kako se Vi zovete? (persiranje jednoj osobi)
(Io) Mi chiamo Ana. Zovem se Ana.



Come si chiama lei? Kako se ona zove?
(Lei) Si chiama Ana. Zove se Ana.

Come si chiama lui? Kako se on zove?
(Lui) Si chiama Marco. Zove se Marko.

Come ti chiami (tu)? Kako se (ti) zoveš?
(Io) Mi chiamo Ana. Zovem se Ana.


Loro come si chiamano? Kako se Vi zovete? (persiranje većem broju osoba)
(Noi) Ci chiamiamo Marco e Carlo? Zovemo se marko i Karlo.

Come si ciamano loro? Kako se oni/one zovu?
(Loro) Si ciamano Marco e Carlo. Zovu se Marko i Karlo?
(Loro) Si chiamano Ana e Cristina. Zovu se Ana i Kristina.

Come vi chiamate (voi)? Kako se (vi) zovete?
(Noi) Ci chiamiamo Marco e Ana. Zovemo se Marko i Ana.

Napomena: mi, ti, si; ci, vi, si - povratna zamenica se, sebe. Pogledati Lekcija 19. Povratne zamenice



1 коментар:

  1. Ne razumem prethodni komentar (a mislim da to i ne želim), ali hvala na odličnom tekstu. Haters gonna hate 😉

    ОдговориИзбриши

Lekcija 29. Pronomi diretti - Zamenice u funkciji direktnog objekta

Pronomi diretti (deboli o atoni) Nenaglašene direktne zamenice Jednina: mi (mene, me) ti  (tebe, te) La (Vas, persiranje) lo (nj...