Lekcija 25. Dupla negacija (Doppia negazione)


U srpskom jeziku:        Ja nikada nisam bio u Londonu.

U italijanskom jeziku: Ja nikada bio u Londonu.
                                     Io mai sono stato a Londra.

U engleskom jeziku:    Ja nikada bio u Londonu.
                                     I have never been in London..


Ako se MAI (NKADA), NESSUNO (NIKO), NIENTE = NULLA (NIŠTA) nađu iza glagola, onda glagol može bitiu odričnom obliku.

MAI u složenim vremenima može stajati i iza pomoćnog i iza glavnog glagola.

Primeri:

1. Non vado mai al concerto. Nikada ne idem na koncert.
2. Non comprerò mai una moto. Nikada neću kupiti motocikl.
3. Non sono mai andato in Cina. (Non sono mai andato in Cina.) Nikada nisam išao u Kinu.
4. Non ho scritto mai a macchina. (Non ho mai scritto a macchina.) Nikada nisam pisao na mašini.
5. Non inviterò nessuno. Nikoga neću pozvati.
6. Non conosco nessuno. Ne poznajem nikoga.
7. Non abbiamo incontrato nessuno. Nikoga nismo sreli.
8. Non voglio parlare con nessuno. Ne želim ni sa kim da pričam.
9. Non ho mangiato niente (nulla). Nisam ništa jeo.
10. Non abbiamo fatto niente (nulla). Ništa nismo uradili.
11. Non farò niente (nulla). Neću ništa uraditi.
12. Non hanno capito niente (nulla). Ništa nisu razumeli.


andare - ići
il concerto - koncert
comprare - kupiti
la moto - motocikl
scrivere - pisati
la macchina - auto, mašina 
invitare - pozvati
conoscere- poznavati, upoznati
incontrare-sresti
mangiare - jesti
fare -raditi, uraditi
capire - razumeti

                                

Нема коментара:

Постави коментар

Lekcija 29. Pronomi diretti - Zamenice u funkciji direktnog objekta

Pronomi diretti (deboli o atoni) Nenaglašene direktne zamenice Jednina: mi (mene, me) ti  (tebe, te) La (Vas, persiranje) lo (nj...