Konverzacija 1.

Sa ovim postom započinjemo sa učenjem onih izraza koji su strancu najpotrebniji pri vođenju razgovora na italijanskom jeziku.


  • Buon giorno (buon đorno) Dobar dan
  • Buona sera (buona sera) Dobro veče
  • Buona notte (buona note) Laku noć
  • Arrivederci (arivederci) - Doviđenja kada persiramo većem broju osoba
  • ArrivederLa (arivederla) - Doviđenja kada persiramo jednoj osobi
  • Adio (adio) Zbogom

  • Come sta (Lei)? (kome sta) Kako ste (Vi)? persiranje jednoj osobi
  • Come sta? Kako je?
  • Come stai? (kome stai) Kako si?
  • Grazie, bene (gracie, bene) Hvala, dobro
  • Sto bene. (sto bene) Dobro sam.
  • Sto male. (sto male) Loše sam.
  • Non c'è male. (non će male) Nije loše.

  • Come si chiama (Lei)? (kome si kjama) Kako se (Vi) zovete? persiranje jednoj osobi
  • Mi ciamo ... (mi kjamo) Zovem se ...
  • Piaciere (pjaćere) - Drago mi je
  • Molto piaciere (molto pjaćere) - Mnogo mi je drago

Нема коментара:

Постави коментар

Lekcija 29. Pronomi diretti - Zamenice u funkciji direktnog objekta

Pronomi diretti (deboli o atoni) Nenaglašene direktne zamenice Jednina: mi (mene, me) ti  (tebe, te) La (Vas, persiranje) lo (nj...